Persoonlijk | De betekenis en gedachte achter Beauty & Bliss

by - 06:00:00

Als blogger krijg je vaak te maken met vooroordelen van niet-bloggers. Ben je als beautyblogger zijnde altijd perfect opgemaakt en loop je als fashionblogger er altijd in de nieuwste kleding bij? Vandaag help ik een paar vooroordelen die ik wel eens hoor de wereld uit door een artikel te schrijven over de gedachte achter mijn blog en de betekenis van de naam Beauty & Bliss.


'Beauty & Bliss, betekent dit dan dat je jezelf heel mooi vindt?'
Nee, absoluut niet. Voor mij zit het beauty gedeelte van mijn blog hem meer in het feit dat ik praat over beauty producten en af en toe laat zien hoe ik mij opmaak. Ik zie dit totaal niet als een voorbeeld of tutorial, maar ik vind het gewoon leuk om te laten zien welke producten ik gebruik als ik me opmaak. Inderdaad, áls ik me opmaak, want dit doe ik lang niet iedere dag.

Wat betekent Bliss nu weer?
Bliss betekent geluk. Zoals je misschien weet, ben ik al een tijdje op zoek naar de manier van leven die voor mij prettig werkt. In mijn Twitter bio beschrijf ik dit ook wel als: op weg naar geluk. Bliss staat voor mij voor de persoonlijke artikelen die ik schrijf over mijn angststoornis, paniekaanvallen en de zoektocht eromheen. Ik vind de combinatie van de naam Beauty & Bliss perfect, omdat het weergeeft dat ik bezig ben met beauty, zowel uiterlijk als innerlijk, waardoor ik uitkom op Bliss.

Waarom begin je een blog als je sociale fobie hebt dan?
Dit heb ik in zowel één van de eerste artikelen als een aparte pagina op mijn blog uitgelegd. Ik heb al een hele tijd last van deze gevoelens en ik heb het idee dat ik steeds beter weet hoe ik uitkom op dat geluksmoment, hoewel de angstgevoelens er nog steeds zijn. Ik probeer hiermee anderen te helpen. Zo heb ik al eens de volgende artikelen geschreven:
- 5 dingen die je beter niet kunt zeggen tegen iemand met een angststoornis;
- Wat is een angststoornis eigenlijk?;
- Omgaan met paniekaanvallen;
- Waarom denken mensen je toch altijd te kennen;
- Verschillende reacties op mijn angststoornis;
- Maar waarom kan je dan wel stappen?

Wat doet een blogger eigenlijk? Alleen even snel een tekstje schrijven toch?
Ook dit is echt niet waar. Medebloggers zijn het vast met me eens als ik zeg dat het ontzettend veel werk is. Ik probeer iedere werkdag iets online te laten komen en heb hiernaast ook nog eens een YouTube kanaal, waar 3 video's per week op staan. Het bloggen gaat over fotograferen -wat lastiger is dan je denkt-, foto's bewerken, tekst schrijven -wat vaak op zich al erg lang duurt-, dit een aantal keer controleren zodat er geen fouten in zitten, seo instellen, social media bijhouden, je artikel promoten op social media, contacten onderhouden met andere bloggers oftewel netwerken, je blog up-to-date houden qua lay-out en zo kan ik nog wel eventjes doorgaan. Het is dus echt niet even snel een tekstje schrijven. En dan heb ik het nog niet eens over YouTube.

Ik vind het lastig als ik merk dat iemand denkt dat een blogger maar een halfuurtje per dag bezig is met zijn/haar blog, omdat ik weet hoe hard werken het is en hoeveel aandacht ik er zelf aan besteed. Dat ik blog over beauty, betekent niet dat ik mezelf de mooiste vind, ik iedere dag de perfecte winged eyeliner heb of überhaupt iedere dag make-up draag. Het gaat voor mij over de schoonheid die je van binnen ziet als je jezelf leert kennen en voor mij zijn beautyproducten hier een 'tool' voor. Ik hoop dat ik je veel heb kunnen duidelijk maken over bloggen en het feit dat bloggers ook maar gewoon hardwerkende, gewone mensen zijn.

Liefs,
Carmen

You May Also Like

0 reacties